ویدئو سوئیچر چیست ؟

ویدئو سوئیچر

ویدئو سوئیچر یک دستگاه سخت‌افزاری است که برای تغییر یا انتخاب بین منابع صدا و تصویر مختلف استفاده می‌شود. با این‌که عملکرد اصلی آن برای انتخاب بین منابع صدا و تصویر است، گاهی اوقات در ترکیب ویدئو و اضافه کردن فیلم و افکت‌های ویژه در منبع ثانویه استفاده می‌شود. ویدئو سوئیچرها بیشتر در محیط‌های تولید فیلم و ویدئویی مانند تراک‌های تولید و استودیوهای تلویزیونی استفاده می‌شوند.

عملکرد اصلی یک ویدئو سوئیچر ایجاد خروجی اصلی برای پخش ویدئو به صورت زنده یا ضبط است. آن‌ها می‌توانند از افکت‌های مختلف تصویری استفاده کنند، از جمله میکس‌ها و وایپ‌های ساده تا افکت‌های پیچیده. آن‌ها همچنین می‌توانند عملیات کی‌ینگ را انجام دهند و در تولید سیگنال‌های رنگ کمک کنند. ویدئو سوئیچرها به طرز شبیه به میکسرهای صوتی کار می‌کنند. آن‌ها از منابع ورودی مختلف استفاده می‌کنند، سپس افکت‌های مورد نظر را اعمال کرده و یک یا چند خروجی تولید می‌کنند.

بیشتر ویدئو سوئیچرها بر اساس برنامه و پیش‌نمایش ساخته شده‌اند که هر کدام دارای مانیتور خود هستند. بس برنامه فید خروجی اصلی است، در حالی که بس پیش‌نمایش برای انتخاب و پیش‌نمایش منبعی است که قرار است به صورت زنده پخش شود. استفاده از بس پیش‌نمایش گزینه اختیاری است. با این حال، بس پیش‌نمایش در صورت وجود هرگونه افکت تصویری لازم است. یک ویدئو سوئیچر مدرن دارای ویژگی‌های اضافی مانند قابلیت ذخیره تنظیمات میکسر پیچیده و ارتباط‌های سریال با قابلیت استفاده از پروتکل‌های ارتباطی اختصاصی است.

استفاده از ویدئو سوئیچرها به دلیل ظهور سیستم‌های ویرایش غیرخطی مبتنی بر کامپیوتر کاهش یافته است.

 

ویدئو سوئیچر

 

چه زمانی به ویدئو سوئیچر نیاز خواهید داشت ؟

به طور معمول، در صورتی که بیش از یک منبع در هر برنامه‌ای داشته باشید، به یک ویدئو سوئیچر نیاز خواهید داشت، اما همیشه فرض نکنید که نیاز دارید. در یک سناریو اخیر، یک کلیسا می‌خواست ورودی کامپیوتری در غرفه پشتی، یک پخش کننده DVD و یک ورودی کامپیوتری روی صحنه داشته باشد. در سه ورودی، شما ممکن است به فکر اضافه کردن یک سوئیچر بیفتید، اما به دلیل بودجه محدود ما تصمیم گرفتیم که پروژکتوری را مشخص کنیم که تمامی سه ورودی را بپذیرد، زیرا هر منبع در یک خدمت یا رویداد مختلف استفاده می‌شود.

وقتی گروه جوانان از اتاق استفاده می‌کند، منبع آن‌ها کامپیوتر در غرفه است، مطالعات کتاب مقدس در هفته از پخش کننده DVD استفاده می‌کنند و گروه‌های خارجی نیاز به ورودی کامپیوتری روی صحنه دارند.

در شرایطی مانند این، که تنها یک منبع ویدئویی برای یک برنامه کلی استفاده می‌شود، یک ویدئو سوئیچر ممکن است به جای ساده سازی، مشکل ایجاد کند. همچنین باید توجه داشت که تغییر ورودی‌ها روی پروژکتور در مقابل حضار به منظور دسترسی به یک منبع ویدئویی دوم یا حتی سوم قطعاً توصیه نمی‌شود و بسیار مزاحم است. پروژکتورهای ویدئویی سوئیچر های بدون درز نیستند!

Hana Kamali
ارسال دیدگاه