هوش مصنوعی تهدیدی برای شغل های بسیاری از زنان

woman working هوش مصنوعی تهدیدی برای شغل های بسیاری از زنان

یک گزارش جدید از یک شرکت تحلیلی منابع انسانی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی تهدیدی برای جایگزینی تعدادی از شغل‌هایی است که به طور معمول توسط زنان انجام می‌شود.

به گفته محققان در شرکت Revelio Labs، نتایج آن‌ها نشان دهنده تبعیضات اجتماعی است که زنان را به شغل‌هایی با سطح خطر بالای جایگزینی با هوش مصنوعی، مانند دستیاران اداری و منشی‌ها، سوق داده‌است.

شرکت Revelio با شناسایی حدود بیست شغل که بیشترین احتمال جایگزینی با هوش مصنوعی را دارند، بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط شورای ملی تحقیقات اقتصادی، به نتایج خود رسید. سپس ترکیب جنسیت در آن‌ها را شناسایی کرد.

آن‌ها متوجه شدند که خانم‌ها بسیاری از این شغل‌ها را داشتند. این شغل‌ها شامل دریافت و پرداخت صورتحساب، کارمندان حسابداری و منشی‌های اجرایی بود.

زنان، به شغل‌هایی که در آن‌ها وظایف تکراری وجود دارد، تخصیص داده می‌شوند. این به این معناست که آن‌ها به طور نسبی تحت تأثیر قرار می‌گیرند در مقابل هر شغلی که به طور کامل به صورت خودکار انجام می‌شود، نیکول ترنر لی، مدیر مرکز نوآوری فناوری و عضو ارشد مطالعات حکومتی در مؤسسه بروکینگز، یک سازمان سیاست عمومی غیرانتفاعی در واشنگتن DC اظهار داشت.

“این شغل‌ها به دلیل فناوری‌های جدیدی که معرفی شده‌اند، قبلاً کاهش یافته‌اند. با این حال، هوش مصنوعی احتمال بیشتری برای شرکت در شغل‌هایی دارد که تکرار بالایی دارند و می‌توانند به طور خودکار انجام شوند. این خودکارسازی معمولاً منجر به خروج کارگران با سطح پایین می‌شود.”

 

 

office worker concerned هوش مصنوعی تهدیدی برای شغل های بسیاری از زنان

 

 

 

ویل دافیلد، یک تحلیل‌گر سیاست در مؤسسه کتو، یک مرکز فکری در واشنگتن، دی سی، توضیح داد که اگر بیشتر زنان نسبت به مردان در شغل‌های تکراری مربوط به کامپیوتر مشغول باشند، آنگاه تأثیر هوش مصنوعی بر آن‌ها بیشتر خواهد بود. با این حال، او مشکوک بود که آیا تمامی شغل‌های مورد بررسی در گزارش Revelio فقط نیاز به مهارت‌های تکراری دارند یا خیر.

“به نظر می‌رسد انتظار دادن از یک کارشناس حقوقی که با هوش مصنوعی جایگزین شود، خارج از دستور است”، او به TechNewsWorld گفت.

“همینطور برای ویراستاران و حسابرسان صدق می‌کند چرا که در پایان، شما به انسان‌ها برای جلوگیری از اشتباهات نیاز دارید”، او گفت:

“هوش مصنوعی ممکن است باعث افزایش بهره‌وری کارگران شود، بنابراین ممکن است شغل‌های کمتری وجود داشته باشد”، ادامه داد: “اما فکر اینکه شغل‌ها به طور کامل جایگزین شوند، بسیار حدس زده و اغراق شده است”.

“برای جایگزینی انسان‌ها، هوش مصنوعی باید بسیار قابل اعتمادتر شود تا به عنوان یک ابزار دیگر در تکنولوژی انسانی برای تصمیم‌گیری در مورد میزان اعتماد به آن استفاده شود”، او توضیح داد.

“این به معنای این نیست که در آینده هوش مصنوعی قابل اعتماد‌تر نخواهد شد”، او پذیرفت، “اما در حال حاضر، همه چیز بسیار حدسی است”.

“همیشه باید انسانی در حلقه باشد تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی باعث ایجاد تبعیضات ناشایست یا نارسایی‌های غیرضروری نشود”، ترنر لی افزود. “همچنان نیاز به انسان‌ها برای مدیریت آن وجود دارد.”

 

تأثیر شغلی غیر واقعی است

کارگرانی که هوش مصنوعی را به خود اختصاص می‌دهند، ممکن است از افزایش بهره‌وری خود شگفت زده شوند. “این در شرکت من به من کمک کرده است تا در زمان و پول صرفه جویی کنم”.

او به TechNewsWorld گفت: “من افراد را جایگزین نکرده‌ام. من توانستم پروژه‌ها و کارها را شتاب بخشم”.

 

مواجهه با اختلالات عظیم

هشدار Revelio درباره تأثیر هوش مصنوعی بر شغل زنان، با هشدار مشابهی که در سال ۲۰۱۸ توسط صندوق بین‌المللی پول صادر شده، همخوانی دارد. در آن زمان، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که ۱۱ درصد شغل‌های زنان که درصد بیشتری از شغل‌های مردان را تشکیل می‌دهند، به دلیل هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های دیجیتالی در معرض خطر حذف هستند.

به عنوان مثال، در خدمات مالی، زنان تقریباً ۵۰ درصد از نیروی کار را تشکیل می‌دهند، اما فقط ۲۵ درصد از مدیران ارشد را تشکیل می‌دهند، به گزارش گروه مشاوره بوستون کنسالینگ. گزارش برجسته کرد که موقعیت‌های مدیریتی ارشد معمولاً از شوک‌های ناشی از اتوماسیون محافظت می‌کنند.

گزارش ادامه داد که زنانی که در این بخش کار می‌کنند، در شغل‌های کارکنان اداری و اجرایی که در معرض خطر حذف بالایی هستند، مانند صرافان بانک، که ۸۵ درصد آنها زن هستند.

گزارش توجه به این نکته را داشت که این الگو در صنایع حتی با زنان به عنوان بخشی از آن، مانند بهداشت و آموزش، که کمتر تحت تهدید اتوماسیون قرار دارند، صدق می‌کند.

BCG پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی در سال‌های آینده الگوی اشتغال را به طور عظیمی بهم خواهد زد. آنها تأکید کردند که شرکت‌ها، دولت‌ها و زنان فرد باید آماده سرمایه‌گذاری در بازآموزی برای نسل جدید شغل‌ها باشند.

با این حال، دافیلد به کارگران پیشنهاد داد که به حال حاضر فکر کنند، نه آینده. “برای کارگر امروز، نگرانی در مورد آن است که چه شغل جدیدی برای آموزش باید انتخاب کنید، زیرا هوش مصنوعی شغل شما را جایگزین خواهد کرد.

منبع: technewsworld

 

 

 

نیما میری
ارسال دیدگاه