اپل استارتاپ سازنده دستگاه‌های واقعیت افزوده به نام Mira را خریداری کرده است.

اپل استارتاپ

در گزارش منتشر شده در The Verge، اعلام شده است که اپل استارتاپ Mira را خریداری کرده است. Mira یک شرکت مستقر در لس آنجلس است که دستگاه‌های واقعیت افزوده برای شرکت‌های دیگر و نیز ارتش آمریکا تولید می‌کند. در این گزارش از حساب اینستاگرام شخصی مدیر عامل Mira و همچنین شخصی که با اطلاعات این موضوع آشنا است، استفاده شده است.

این خبر یک روز پس از معرفی Apple از دستگاه واقعیت افزوده گران قیمتی به نام Vision Pro منتشر شده است، که یکی از پر ریسک ترین شرط‌های اپل پس از معرفی آیفون بیش از ده سال پیش است و وارد بازاری شده است که توسط Meta Platforms تسلط دارد.

دستگاه واقعیت افزوده اپل با بازاری پر از دستگاه‌هایی که هنوز جا نزده‌اند و در برابر Meta، صاحب فیسبوک، در رقابت مستقیم قرار خواهد گرفت. این در حالیست که سال‌ها درگیری بین این دو شرکت در باب مسائلی مانند حریم خصوصی کاربر و کنترل پلتفرم توسعه‌دهندگان وجود داشته است.

 

اپل استارتاپ

 

اپل استارتاپ

گزارش The Verge حاکی از این است که قراردادهای نظامی Mira شامل یک توافق کوچک با نیروی هوایی ایالات متحده و یک توافق به ارزش ۷۰۲،۳۵۱ دلار با نیروی دریایی آمریکا است، طبق ثبت دولتی و اعلامیه‌های مطبوعاتی. همچنین، The Verge افزوده است که اپل خرید Mira را تأیید کرده است و گفته که گاهی اوقات شرکت‌های فناوری کوچک را خریداری می‌کند و به طور کلی درباره هدف و برنامه‌های خود صحبت نمی‌کند.

به گزارش فوق، اپل حداقل ۱۱ کارمند Mira را به عنوان بخشی از خریداری خود به خدمت گرفته است.

اپل، Mira و مدیر عامل آن، بن تافت، به درخواست‌های خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر، به‌صورت فوری پاسخ نداده‌اند.

ماه گذشته، اپل اعلام کرد که با شرکت سازنده تراشه Broadcom، در یک معامله چند میلیاردی، برای استفاده از تراشه‌هایی که در ایالات متحده ساخته شده‌اند، قراردادی امضا کرده است.

به گفته اپل، در طول چند سال آینده، Broadcom با همکاری اپل، اجزای فرکانس رادیویی ۵G را توسعه خواهد داد که در چندین واحد تولیدی آمریکا، از جمله کارخانه بزرگ Broadcom در فورت کالینز کلرادو طراحی و ساخته خواهد شد.

منبع : گجت نیوز 

نیما میری
ارسال دیدگاه